Tutorial reparație MediaNav care arde siguranța și are digitizer spart

cr758
Mesaje: 20
Membru din: Joi Feb 13, 2020 8:59 am
4
Been thanked: 3 ori

#1

Vin Apr 05, 2024 4:38 pm

Aici spun cum am procedat să repar o navigație auto Dacia MediaNav MN1 Standard (LG LAN5200WR1) scoasă de pe o mașină Dacia Logan 2 2015.

Navigația avea digitizerul spart și cauza arderea unei siguranțe.

Posesorul navigației a spart digitizerul din greșeală cu un obiect, dar display-ul LCD nu s-a spart.

Mașina are două siguranțe pentru navigația auto: “radio” și “priză diagnostic și radio”. La fiecare pornire, navigația cauza arderea siguranței “priză diagnostic și radio”. Arderea siguranței era cauzată de scurtcircuit, iar scurtcircuitul era cauzat de o diodă defectă de pe placa de bază a navigației.

Am găsit digitizer nou, fără ecran LCD, pe website-ul AliExpress. Livrarea a durat aproximativ două luni.

Am vizionat pe YouTube tutoriale de înlocuit digitizer la tablete, ca să aflu cum să înlocuiesc digitizerul și ce articole trebuie să am ca să îl pot înlocui. Majoritatea articolelor le-am găsit la magazinul gsmnet.

Atenție la foliile de plastic de pe digitizer. Are două folii, una pe o parte, una pe cealaltă parte. Ambele folii trebuiesc înlăturate înainte de a lipi digitizerul. Din cauză că folia e foarte subțire și aliniată cu mare precizie cu marginile digitizerului, e dificil să vezi că e o folie pe digitizer, și riști să lipești digitizerul cu folia între adeziv și digitizer.

Pe LCD rămâne un praf de sticlă de la digitizerul spart. Acesta nu poate fi înlăturat cu laveta de microfibră. Se poate înlătura cu perie antistatică și aer comprimat.

Navigația are 3 diode pe placa de bază, D100, D101, și D108, care sunt apropiate de firele de curent de la baterie. Am testat cele 3 diode, cu un multimetru cu modul diodă selectat. D100 și D101 aveau continuitate într-o singură direcție, iar D108 avea continuitate în ambele direcții. Deci D108 e cea defectă, care cauzează scurtcircuit și arderea siguranței.

Am căutat "LAN5200WR1 service manual" pe Google ca să găsesc manualul de service, ca să identific modelul diodei D108. L-am găsit la pagina 36. E SM6A27HE3.

Am căutat "SM6A27HE3" pe Google ca să găsesc specificațiile acestei diode. Am găsit un document pdf cu specificații pe website-ul Vishay. Este o diodă transil unidirecțională de 27 V.

Dioda e SMD, adică se montează pe PCB, și nu are fire care se introduc în găuri din PCB. Nu se poate dezlipi suflând cu aer cald. Aerul cald poate să distrugă cei doi condensatori amplasați aproape de diodă. Și nu e lipită cu cositor, ci e sudată, deci nu se poate topi sudura cu aer cald.

Soluția care am găsit-o a fost să tai catodul diodei. Anodul e lat și gros, și nu poate fi tăiat cu un clește. Dar catodul e suficient de îngust și subțire încât l-am putut tăia cu un clește.

Am cumpărat o diodă transil unidirecțională de 27 V și 600 W, care nu e SMD, ci are fire. Am găsit-o la magazinul eMAG. I-am îndoit și scurtat firele, și am lipit-o. Am lipit catodul de la dioda nouă, în locul unde a fost sudat catodul de la dioda veche. Am lipit anodul de la dioda nouă, peste anodul de la dioda veche. Am folosit suficient cositor încât să fie lipită suficient de bine încât să nu se dezlipească de la vibrații.

Atenție la îndoit firele diodei. Dacă ții de diodă în timp ce îndoi firele, se dislocă firul din diodă. Trebuie să ții de fir cu un patent, în timp ce îndoi firul. Sau dacă nu ai patent, atunci poți să ții de fir cu degetele.

Înainte să lipești dioda, trebuie să te asiguri că nu o lipești invers. Linia gri de pe dioda veche, și cea de pe dioda nouă, permite identificarea catodului (sau sensului în care circulă curentul).

Apoi poți testa dacă funcționează navigația, ori în mașină, ori acasă folosind o sursă de alimentare de 12 V și 5 A. Eu am găsit la eMAG o astfel de sursă, o mufă cu șurub, și un cablu ISO Renault. Și conectez firele roșu și galben la plusul sursei, și firul negru la minusul sursei.

Când introduc sursa în priză, navigația pornește și îmi cere să introduc un cod. Găsesc acel cod într-o husă albastră pe care scrie Dacia, în care se află manualul mașinii, și un document cu informații despre service și o pagină cu codul radio de 4 cifre.

După ce o reparați, va trebui să îi actualizați hărți, locuri de interes, global cfg, și radare. Găsiți pe acest forum tutorial de actualizare hărți. Aveți nevoie de un stylus ca să actualizați hărți cu Total Commander.

Cu noul digitizer, va trebui întâi să porniți cu Total Commander tastatura virtuală, ca să faceți copy, paste, și delete, de la tastatură. Pentru că butoanele de copy paste delete sunt în stânga sus, și acolo noul digitizer nu răspunde la atingeri. Doar digitizerul vechi original răspundea la atingeri în stânga sus.
Fişiere ataşate
diode 5.jpg
diode 4.jpg
diode 3.jpg
diode 2.jpg
diode 1.jpg
Scrie răspuns

Înapoi la “Dacia/ Renault/ Nissan softuri si harti”